Ügyfélkapu regisztráció: mi a teendő, ha nincs elektronikus személyid?

Az Ügyfélkapu egy olyan online azonosítási rendszer, amely lehetővé teszi a magyar állampolgárok számára, hogy különféle állami szolgáltatásokat érjenek el az interneten keresztül. Azonban sokan nincsenek tisztában azzal, hogy milyen dokumentumok szükségesek a regisztrációhoz, különösen akkor, ha nem rendelkeznek elektronikus személyi igazolvánnyal.

Kinek kell kódkártyát igényelnie az Ügyfélkapu regisztrációhoz?

2017-től kezdve a magyar állampolgárok számára bevezetésre került az elektronikus személyi igazolvány (eSzemélyi), amely beépített chipet tartalmaz az online azonosítás megkönnyítésére. Ha valaki rendelkezik ilyen igazolvánnyal, akkor az Ügyfélkapu regisztráció egyszerűen elvégezhető.

Ha azonban nincs elektronikus személyi igazolványod – például mert a személyi igazolványodat még a 2017-es bevezetés előtt kaptad, vagy valamilyen okból nem cserélted le –, akkor szükséged lehet egy kódkártyára, amely az online bejelentkezéshez szükséges.

Hol és hogyan lehet regisztrálni Ügyfélkaput?

Ügyfélkapu regisztrációra többféle módon van lehetőség:

  • Személyesen a kormányablakban: Ha személyesen mész be egy kormányablakba, akkor nincs szükséged elektronikus személyi igazolványra. Az ügyintéző segít a regisztrációban, és kézzel megadott adatokkal hozza létre az Ügyfélkapu fiókot.
  • Elektronikus személyi igazolvánnyal online: Ha rendelkezel eSzemélyivel, akkor az online regisztráció során az okmányod chipjével azonosíthatod magad.
  • Postán keresztül kapott kódkártyával: Ha nem rendelkezel elektronikus személyivel, akkor kérhetsz kódkártyát, amelyet a regisztráció után kapsz meg.

Mi történik, ha nem kaptál kódkártyát?

Ha 2017-ben vagy azt követően regisztráltál, de nem kaptál kódkártyát, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot a kormányablakkal vagy a megfelelő hatósággal. A legtöbb esetben a regisztrációt követően postán kézbesítik a kódkártyát, amelyet az online bejelentkezéshez használhatsz.

Milyen szolgáltatásokat érhetsz el Ügyfélkapuval?

Az Ügyfélkapu lehetővé teszi számos állami és közigazgatási szolgáltatás igénybevételét, többek között:

  • Adóbevallás benyújtása az eSZJA rendszerben
  • TAJ-kártyával kapcsolatos ügyintézés
  • Gépjármű-nyilvántartás lekérdezése
  • Ingatlan-nyilvántartási adatok lekérdezése
  • Egyéb állami ügyek online intézése

Összegzés

Az Ügyfélkapu regisztráció egyszerű folyamat, amely történhet személyesen vagy online. Ha nem rendelkezel elektronikus személyi igazolvánnyal, akkor személyesen is elvégezheted a regisztrációt egy kormányablakban. Amennyiben szükséges, kódkártyát is igényelhetsz, amelyet a regisztráció során vagy azt követően kapsz meg.

Bővebb információért és részletes útmutatóért látogass el a hivatalos weboldalra: Ügyfélkapu súgó hivatalos oldal

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük