Sok felhasználó szembesül azzal a problémával, hogy a Windows 10 hangbeállításaiban a felvételi eszközök között nem található a vonalbemenet (Line-In) opció. Ez különösen frusztráló lehet azok számára, akik külső mikrofont, hangkeverőt vagy más audioeszközt szeretnének használni. Ebben a cikkben bemutatjuk a lehetséges okokat és megoldásokat.
Miért hiányozhat a vonalbemenet?
Ha a vonalbemenet opció nem érhető el a hangbeállítások között, annak több oka is lehet:
- Az eszköz nincs megfelelően csatlakoztatva.
- A hangillesztőprogramok hibásak vagy elavultak.
- A vonalbemenet alapértelmezés szerint nincs engedélyezve.
- A Windows rejtve tartja az inaktív eszközöket.
- Az alaplapi hangkártya nem támogatja a vonalbemenetet.
Megoldások lépésről lépésre
1. Ellenőrizd a csatlakozást
Győződj meg arról, hogy az audioeszközt megfelelően csatlakoztattad a számítógéphez. A legtöbb PC-n a vonalbemenet általában kék színű csatlakozóval van jelölve. Ha USB-s eszközt használsz, próbáld meg másik USB-portba dugni.
2. Engedélyezd a rejtett eszközöket
A Windows 10 alapértelmezés szerint elrejtheti a nem aktív eszközöket. Az engedélyezéshez kövesd az alábbi lépéseket:
- Kattints jobb gombbal a tálcán található hangszóró ikonra, majd válaszd a „Hangbeállítások megnyitása” lehetőséget.
- A jobb oldali panelen kattints a „Hangvezérlő panel” lehetőségre.
- Válaszd a „Felvétel” fület.
- Kattints jobb gombbal a listára, majd jelöld be a „Letiltott eszközök megjelenítése” és a „Leválasztott eszközök megjelenítése” opciókat.
- Ha megjelenik a vonalbemenet, kattints rá jobb gombbal, majd válaszd az „Engedélyezés” lehetőséget.
3. Frissítsd a hangillesztőket
Az elavult vagy hibás illesztőprogramok miatt is eltűnhet a vonalbemenet opció. Frissítéshez kövesd az alábbi lépéseket:
- Nyomd meg a Win + X billentyűkombinációt, majd válaszd az „Eszközkezelő” opciót.
- Keresd meg a „Hang-, videó- és játékvezérlők” kategóriát.
- Kattints jobb gombbal az eszközödre, majd válaszd az „Illesztőprogram frissítése” lehetőséget.
- Válaszd az „Illesztőprogram keresése automatikusan” opciót.
- Indítsd újra a számítógépet, és ellenőrizd, hogy megjelent-e a vonalbemenet.
4. Használj alternatív hangkezelő szoftvert
Ha az előző lépések nem oldották meg a problémát, próbálj meg egy külső hangkezelő szoftvert, például a Realtek Audio Console-t vagy egy gyártó-specifikus alkalmazást használni. Ezek gyakran több beállítási lehetőséget kínálnak, és lehetővé tehetik a vonalbemenet engedélyezését.
5. BIOS/UEFI beállítások ellenőrzése
Bizonyos esetekben az alaplapi beállítások is befolyásolhatják a hangkezelést. Lépj be a BIOS/UEFI menübe, és ellenőrizd, hogy a hangkártya megfelelően engedélyezve van-e. Ha nem, kapcsolt be, majd mentsd el a módosításokat és indítsd újra a rendszert.
Összegzés
Ha a Windows 10 hangbeállításaiban nem találod a vonalbemenet opciót, ne ess pánikba. A fenti lépések követésével nagy eséllyel sikerül újra engedélyezni a funkciót. Ha továbbra sem működik, lehet, hogy külső USB-s hangkártya beszerzése lehet a legjobb megoldás.