„Nem tölthető be illesztőprogram ezen az eszközön” – Az atillk64.sys hiba megoldása

Sokan találkozhatnak a „Nem tölthető be illesztőprogram ezen az eszközön” hibaüzenettel Windows rendszereken, ami az atillk64.sys fájlt említi. Ez a hiba általában azt jelenti, hogy a Windows egy biztonsági beállítás miatt blokkolja az illesztőprogram betöltését, mivel sebezhetőnek ítéli. De mi is ez a fájl, miért okoz problémát, és hogyan oldható meg a hiba?

Mi az az atillk64.sys?

Az atillk64.sys egy illesztőprogram, amely az AMD (korábban ATI) grafikus kártyákhoz kapcsolódik. Ez az illesztőprogram felelős a grafikus kártya és a Windows közötti kommunikációért. A hibaüzenet arra utal, hogy a Windows biztonsági okokból nem engedélyezi ennek az illesztőprogramnak a betöltését.

A hiba okai:

  • Elavult illesztőprogram: Az illesztőprogram elavult verziója biztonsági réseket tartalmazhat, amelyeket a Windows felismer.
  • Kompatibilitási problémák: Az illesztőprogram nem kompatibilis a Windows aktuális verziójával.
  • Digitális aláírás hiánya vagy érvénytelensége: A Windows megköveteli, hogy az illesztőprogramok digitálisan aláírtak legyenek. Ha az aláírás hiányzik vagy érvénytelen, a rendszer blokkolja a betöltést.
  • Biztonsági beállítások: A Windows biztonsági beállításai blokkolhatják a potenciálisan veszélyes illesztőprogramok betöltését.

A hiba megoldása:

  1. Illesztőprogram frissítése:

    • Látogass el az AMD weboldalára, és töltsd le a legfrissebb illesztőprogramot a grafikus kártyádhoz.
    • Telepítsd az új illesztőprogramot, és indítsd újra a számítógépet.
  2. Illesztőprogram digitális aláírásának ellenőrzése:

    • Nyisd meg az Eszközkezelőt (Device Manager).
    • Keresd meg a grafikus kártyádat, kattints rá jobb gombbal, és válaszd a Tulajdonságokat (Properties).
    • A Vezérlőprogram (Driver) fülön kattints a Vezérlőprogram részletei (Driver Details) gombra.
    • Ellenőrizd, hogy az illesztőprogram digitálisan aláírt-e.
  3. Biztonsági beállítások módosítása (haladó felhasználóknak):

    • FIGYELEM: A biztonsági beállítások módosítása csökkentheti a rendszer biztonságát. Csak akkor folytasd, ha tisztában vagy a kockázatokkal!
    • Indítsd újra a számítógépet speciális indítási módban (Advanced Startup Options).
    • Válaszd a Hibaelhárítás (Troubleshoot) > Speciális beállítások (Advanced options) > Indítási beállítások (Startup Settings) > Újraindítás (Restart).
    • Nyomd meg a 7-es gombot az illesztőprogram-aláírás kényszerítésének letiltásához.
    • Telepítsd az illesztőprogramot.
  4. Rendszer-visszaállítás:

    • Ha a hiba a közelmúltban kezdődött, próbáld meg visszaállítani a rendszert egy korábbi időpontra, amikor még nem jelentkezett a probléma.

További tippek:

  • Ellenőrizd, hogy a Windows naprakész-e.
  • Futtass víruskeresést, hogy kizárd a rosszindulatú szoftverek jelenlétét.
  • Ha továbbra is problémád van, fordulj az AMD ügyfélszolgálatához vagy egy szakemberhez.

Reméljük, ez a cikk segített megoldani az atillk64.sys hibát. Ha további kérdéseid vannak, ne habozz feltenni őket a megjegyzésekben!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük