Pénz van, de érdek nincs: Miért nem vásárolja fel az Apple a TikTokot?

A TikTok amerikai részlegének esetleges eladása kapcsán felmerült a kérdés, hogy az Apple, jelentős készpénztartalékaival, beszállhatna-e vásárlóként. Azonban több nyomós ok is amellett szól, hogy a tech-óriás nem fog élni ezzel a lehetőséggel, hiába kering a neve a potenciális vevők között olyan cégek mellett, mint a Microsoft vagy az Oracle.

Egyik fő ellenérv az Apple brandjének védelme. A vállalat hírnevét súlyosan csorbíthatná, ha egy olyan, politikailag vitatott és potenciális nemzetbiztonsági kockázatként kezelt alkalmazással hoznák összefüggésbe, mint a TikTok. Ez szembe menne az Apple által hangsúlyozott adatvédelem iránti elkötelezettséggel is, ami kiemelten fontos a felhasználói bázisa számára.

Az Apple üzleti stratégiája sem indokol egy ilyen lépést. A cég elsősorban a hardverekre (iPhone, Mac stb.) és az azokra épülő szolgáltatásokra (iCloud, Apple Music) koncentrál, újabban pedig az eszközökön futó mesterséges intelligencia fejlesztésére. Egy közösségi média platform, mint a TikTok, amely a felhasználók által generált tartalmakra épül, távol áll ettől a fókusztól, és az Apple eddig sem mutatott komoly érdeklődést ezen a területen, sikeres saját platformot sem indított.

A Bloomberg szakértője, Mark Gurman szerint egy ilyen felvásárlás rengeteg olyan operatív kihívást (például tartalommoderálás) és adatvédelmi aggályt vetne fel, amelyeket az Apple inkább elkerülne. Bár a TikTok megvásárlása új, fiatalabb felhasználókat hozhatna az Apple ökoszisztémájába, az ezzel járó kompromisszumok és potenciális politikai bonyodalmak (például a Trump-adminisztrációval való jó viszony megőrzése) miatt ez valószínűtlen lépés lenne Cupertinótól.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük