
A videojáték-ipar egyik meghatározó alakja, Leslie Benzies, aki korábban a Rockstar North élén olyan címekért felelt, mint a Grand Theft Auto sorozat, új stúdiójával, a Build a Rocket Boy csapatával egy merőben másfajta élményt ígér. Legújabb projektjük, a MindsEye egy külső nézetes akciójáték lesz, amely bár tartalmaz vezetési lehetőségeket, tudatosan távolodik a GTA által képviselt nyílt világú szabadságtól – legalábbis a megjelenéskor.
Benzies egyértelművé tette, hogy a MindsEye kezdeti fókusza a narratíván lesz. A játékosok Jacob Diaz bőrébe bújva érkeznek meg Redrock városába, és egy meghatározott, lineáris történetet élhetnek át. A fejlesztő szerint bizonyos történeteket sokkal hatásosabban lehet elmesélni egy irányítottabb környezetben. „Amikor egy történetet mesélsz el, nem feltétlenül akarod azt a szabadságot, amit egy nyílt világ kínál,” magyarázta Benzies. Jacob Diaz életének egy konkrét szakaszára koncentrálnak, így a lineáris játékmenet jobban szolgálja a karakter és a cselekmény kibontakozását. Ez a megközelítés lehetővé teszi a fejlesztők számára, hogy pontosan úgy irányítsák a játékos élményét, ahogyan azt megálmodták, elkerülve a nyílt világok esetlegesen szétforgácsoló hatását a fő történeti szálra.
A játék alapverziója várhatóan egy körülbelül 20 órás játékidőt kínál majd. Benzies rávilágított arra a gyakori jelenségre, miszerint a hatalmas, több száz órás játékokat a játékosok jelentős része – statisztikák szerint akár 60-70% – sosem fejezi be. „Én és a csapat is azt szeretnénk, ha a játékosok az egész élményt megtapasztalnák az elejétől a végéig,” hangsúlyozta. Ezért döntöttek egy teljesíthető hosszúságú fő kampány mellett, amelyet azonban mellékküldetések gazdagítanak. Ezek a küldetések mélyebben bemutatják majd a karakterek hátterét és a MindsEye világának történéseit, így azok számára is kínálnak további tartalmat, akik szeretnének jobban elmerülni az univerzumban anélkül, hogy a fő cselekmény indokolatlanul elnyújtottá válna.
Fontos kiemelni, hogy a MindsEye világa nem marad örökre lineáris keretek között. A fejlesztők tervei szerint a nyílt világú elemek és a többjátékos mód a játék megjelenését követően, későbbi frissítések formájában érkeznek majd. Ez a fázisos megközelítés lehetőséget ad a csapatnak, hogy először egy csiszolt, történetközpontú élményt nyújtsanak, majd erre építve bővítsék tovább a játékot a közösség visszajelzéseit is figyelembe véve. Így a játékosok először Jacob Diaz személyes drámáját ismerhetik meg, később pedig egy tágabb, szabadabban bejárható és másokkal közösen felfedezhető világ nyílik meg előttük. Ez a stratégia egyre elterjedtebb a játékiparban, lehetővé téve a fejlesztőknek, hogy rugalmasabban reagáljanak a játékosok igényeire és a technológiai fejlődésre, miközben kezdetben egy erős alapélményt garantálnak. A várakozás tehát nagy, hogy Benzies és csapata miként valósítja meg ezt az ambiciózus, többlépcsős víziót.