
Egy új, nyílt világú sci-fi kaland, a Hell is Us van a láthatáron, amely szeptemberi megjelenése előtt már most borzolja a kedélyeket, különösen a PC-s játékosok körében. A fejlesztők ugyanis nemrégiben hozták nyilvánosságra a játék hivatalos gépigényét, és bizony vannak pontok, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. A leginkább szembetűnő adat, hogy a lenyűgöző látványvilág eléréséhez, konkrétan a 4K felbontás melletti stabil 30 képkocka/másodperc sebességhez, bekapcsolt felskálázás mellett egy RTX 4090 videokártyára lesz szükség. Ez a követelmény önmagában is jelzi, hogy a játék grafikai részletessége és technológiai háttere a legmodernebb megoldásokra épül, de egyben azt is előrevetíti, hogy sokaknak komoly hardverfejlesztésre lehet szüksége a maximális élményhez.
A játék fejlesztői részletesen kitértek arra, mit is értenek felskálázás alatt. Alapértelmezetten az Unreal Engine saját Temporal Super Resolution (TSR) technológiáját alkalmazza a játék, amely egy modern és hatékony eljárás a képminőség javítására alacsonyabb renderelési felbontás mellett. Emellett természetesen támogatottak lesznek a legelterjedtebb felskálázó technológiák is, mint például az NVIDIA DLSS, az Intel XeSS és az AMD FSR, így a játékosok hardverüktől függően választhatnak majd a számukra legmegfelelőbb opció közül. A felskálázás mértéke a grafikai beállításoktól függően változik: „Low” beállításon 50%-os, „Medium” esetén 40%-os, „High” beállításon 30%-os, „Very High” mellett 20%-os, míg „Ultra” grafikai szinten mindössze 10%-os felskálázást alkalmaz a rendszer. Ez utóbbi azt jelenti, hogy Ultra beállítások mellett a játék a célfelbontás 90%-án renderel, majd ezt skálázza fel a TSR vagy más választott technológia segítségével.
Érdekes adalék, hogy a fejlesztők szerint „Ultra” beállításokon a játék képes lesz 30 FPS feletti teljesítményre is egy RTX 4090 kártyával, azonban a képkockasebesség nem minden helyzetben érné el stabilan a 60 FPS-t. Emiatt döntöttek úgy, hogy a hivatalos gépigényben inkább egy alacsonyabb, de garantáltan elérhető értéket, a 30 FPS-t tüntetik fel. Ez egyfajta őszinteség a fejlesztők részéről, elkerülve a későbbi félreértéseket és a játékosok esetleges csalódottságát.
Azonban nem minden hardverkomponenssel szemben támaszt ennyire extrém követelményeket a Hell is Us. Például a rendszermemória (RAM) tekintetében meglepően barátságosnak mondható a játék: még az „Ultra” beállításokhoz is elegendő 16GB RAM, ami manapság már egy középkategóriás gamer PC-ben is általánosnak számít. Processzor oldalon a legtöbb beállításhoz, a „Minimum” kivételével, egy Intel i7-11700K vagy ezzel egyenértékű AMD processzor ajánlott. Ez sem egy belépőszintű CPU, de messze nem a jelenlegi csúcskategóriát képviseli, így ezen a téren valamivel könnyebb lehet a játékosok dolga.
A magas grafikai követelmények felvetik a kérdést, hogy mi indokolja ezt a hardveréhséget. Valószínűleg a játék részletesen kidolgozott, nagyméretű nyílt világa, a fejlett fény-árnyék effektusok és a karaktermodellek komplexitása együttesen járulnak hozzá ehhez. Az Unreal Engine legújabb verzióinak képességeit kihasználva a fejlesztők célja egy valóban újgenerációs vizuális élmény megteremtése lehet, aminek ára van a hardveres oldalon.
Szerencsére nem kell szeptemberig várni arra, hogy kipróbálhassuk, mit is tud valójában a Hell is Us, és hogy a saját konfigurációnk hogyan birkózik meg vele. A játék demója ugyanis már elérhető a Steamen, így mindenki maga tesztelheti a teljesítményt és a látványvilágot. Ez kiváló lehetőség arra, hogy a játékosok felmérjék, szükségük van-e esetleges fejlesztésekre a végleges megjelenésig, vagy hogy mely grafikai beállítások mellett fut majd optimálisan a játék a gépükön. Az ilyen magas követelmények rávilágítanak a technológia gyors fejlődésére és arra, hogy a lenyűgöző grafika gyakran komoly beruházást igényel a játékosok részéről. Kíváncsian várjuk, hogy a szeptemberi teljes verzió milyen optimalizációkat és élményt fog nyújtani.