
A FromSoftware játékai közismerten embert próbálóak, és ez alól az Elden Ring Nightreign sem kivétel, különösen, ha valaki egyedül vág neki a Lands Between kegyetlen világának. Bár a fejlesztők eredetileg a kooperatív élményre helyezték a hangsúlyt, sok játékos részesíti előnyben a magányos felfedezést és küzdelmet. A közösség visszajelzéseire reagálva a stúdió most az egyjátékos élmény javítására összpontosít.
Nemrégiben egy rövid online szolgáltatáskimaradás jelezte, hogy a FromSoftware karbantartást és frissítést végez a játékon. Ennek eredményeként megérkezett az 1.01.1-es javítócsomag, amely bár hivatalosan még nem kapott részletes leírást a változtatásokról, a korábbi ígéretek alapján jelentős könnyítéseket hozhat a szólóban játszók számára. A fejlesztők már korábban jelezték, hogy egy komolyabb balanszfrissítés van készülőben, kifejezetten azoknak címezve, akik társak nélkül szállnak szembe a Nightlord jelentette fenyegetéssel.
A játék alapvető tervezési filozófiája szerint az Elden Ring Nightreign kihívásai, beleértve a főellenfelek mechanikáit és az általános játékegyensúlyt, elsősorban a háromfős kooperatív mód köré épültek. Természetesen a szóló játékosok eddig is kaptak némi skálázást az ellenfelek statisztikáiban, de a kihívás így is hatványozottan nagyobb maradt, hiszen nem volt mellettük senki, aki egy végzetesnek tűnő csapás után felsegíthette volna őket.
A legfrissebb információk szerint ezen a téren várható a legnagyobb változás: a magányos kalandozók minden egyes próbálkozásuk során kapnak egy extra újraéledési lehetőséget. Ez jelentősen csökkentheti a frusztrációt és több teret enged a tanulásnak egy-egy nehezebb összecsapás során. Emellett a legyőzött ellenfelek után járó rúnamennyiség (a játék tapasztalati pontként funkcionáló fizetőeszköze) is megnövelt rúnamennyiség formájában kerül jóváírásra. Ez logikus lépés, hiszen egyedül sokkal lassabb és fáradságosabb lehet kitisztítani a várakat és kazamatákat, mint két segítőtárssal az oldalon. Ezekkel az intézkedésekkel a FromSoftware célja, hogy a szóló játékélmény kevésbé legyen büntető jellegű, bár valószínűleg továbbra is a csapatjáték kínálja majd az optimális utat a Nightreign pokolian nehéz világában.
A játék fogadtatása egyébként meglehetősen vegyes volt, amit nagyrészt az online rendszer bizonyos hiányosságainak köszönhet. Sok játékost érintett kellemetlenül, hogy a Nightreign nem támogatja a kétfős kooperatív játék lehetőségét; kizárólag egyedül vagy háromfős csapatban lehetett belevágni a boss-vadászatba. Ez a korlátozás sokakat elriasztott, akik egyetlen barátjukkal szerettek volna játszani.
Egy másik, gyakran hangoztatott kritika a platformok közötti átjárhatóság (cross-play) teljes hiánya. Noha egy konzolcsaládon belül (például Xbox One és Xbox Series X/S között) működik a közös játék, a PC-s, PlayStationös és Xboxos játékosok teljesen el vannak szigetelve egymástól. Ez a mai játékiparban, ahol a cross-play egyre inkább alapelvárássá válik, komoly visszalépésnek tekinthető. Bár a FromSoftware egy rendkívül szórakoztató és tartalmas játékot tett le az asztalra, ezek a tervezési döntések sokak számára rontottak az összképen. A mostani frissítés azonban azt mutatja, hogy a fejlesztők hallgatnak a játékosok szavára, és hajlandóak módosítani az eredeti elképzeléseiken a jobb játékélmény érdekében, legalábbis az egyjátékos tartalom tekintetében. Kérdés marad, hogy a jövőbeni frissítések érintik-e majd a kooperatív mód korlátozásait és a cross-play hiányát is.