
A videojáték-ipar egyik meghatározó szereplője, a lengyel CD Projekt RED, neve mára egyet jelent a mély, történetközpontú szerepjátékokkal. Különösen a The Witcher 3: Wild Hunt elsöprő nemzetközi sikere után váltak a műfaj egyik etalonjává, de a Cyberpunk 2077 körüli kezdeti nehézségek utáni talpra állás és a játék későbbi sikere is megerősítette pozíciójukat. Érthető módon sokan kíváncsiak arra, hogy egy ekkora stúdió, amely jelentős erőforrásokkal rendelkezik, tervezi-e más műfajokban is kipróbálni magát. A válasz erre a kérdésre nemrégiben a cég vezetőitől érkezett, akik egyértelművé tették a stúdió jövőbeli irányvonalát.
Sok nagy fejlesztőcsapat hajlamos arra, hogy a jól bevált receptjeinél maradjon. A Bethesda évtizedek óta a nyílt világú szerepjátékok szinonimája, gondoljunk csak a The Elder Scrolls vagy a Fallout sorozatokra. Hasonlóképpen, az id Software is szinte kizárólag az FPS műfajban alkotott maradandót, bár a Rage esetében tettek egy kisebb kitérőt a félig nyitott világ és enyhe RPG-elemek felé. Természetesen akadnak példák arra is, amikor egy stúdió merészen új vizekre evez, de ez nem mindig vezet sikerre; a BioWare és az Anthem esete intő példaként szolgálhat arra, hogy egy műfajváltás milyen kockázatokkal járhat.
Az AnsweRED podcast egyik friss adásában Marcin Iwiński, a CD Projekt RED társalapítója, és Adam Badowski, a cég társ-vezérigazgatója fejtették ki álláspontjukat a stúdió jövőjével és a potenciális műfaji diverzifikációval kapcsolatban. Iwiński hangsúlyozta, hogy a múltbéli tapasztalataik alapján arra a következtetésre jutottak, hogy a fókusz rendkívül fontos. „Nem tudunk mindent megcsinálni, amit szeretnénk, és ami csábít minket. Megpróbáltuk, de nem sikerült. Arra kell koncentrálnunk, amiben jók vagyunk, és abba kell beletenni minden erőnket” – fogalmazott a társalapító.
Ezt a gondolatmenetet erősítette meg Adam Badowski is, aki egyértelművé tette, hogy a CD Projekt RED számára ez a specializáció a csúcskategóriás (AAA), történetorientált, nyílt világú RPG-műfaj jelenti. Tehát nem valószínű, hogy a közeljövőben stratégiai játékot, szimulátort vagy akár versenyjátékot láthatnánk tőlük. A stúdió erőssége a komplex karakterek, az átélhető történetek és a részletesen kidolgozott világok megalkotása, és ettől a formulától nem kívánnak jelentősen eltérni. Ez a fajta elkötelezettség a narratív központúság mellett biztosítja, hogy a játékosaik azt kapják, amit a stúdiótól megszoktak és elvárnak.
Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy semmilyen innovációra vagy kísérletezésre ne lennének nyitottak a megszokott kereteken belül. Erre utal a „Project Sirius” kódnéven fejlesztett The Witcher-játék is, amelyet egy kooperatív élményre terveznek kihegyezni. Bár ez eltér a klasszikus egyjátékos Witcher-formulától, továbbra is a jól ismert univerzumban marad, és valószínűleg erős történeti elemeket fog tartalmazni. Mindeközben a stúdió teljes gőzzel dolgozik a következő nagy dobásain, köztük a régóta várt The Witcher 4 (Polaris kódnéven) fejlesztésén és a Cyberpunk univerzumának következő nagyszabású fejezetén. Ezen projektek is azt mutatják, hogy a CDPR hű marad a gyökereihez, és továbbra is a mély, kidolgozott szerepjátékokra helyezi a hangsúlyt, amelyekkel világhírnevet szereztek maguknak. A stúdió tehát a bevált úton halad tovább, kamatoztatva eddigi tapasztalatait és a játékosok bizalmát.