
A játékvilág izgatottan várja a Shift Up fejlesztőcsapat által készített Stellar Blade című akció-szerepjáték PC-s platformra való megérkezését, különösen azután, hogy a nemrégiben kiadott demonstrációs verzió rendkívül pozitív fogadtatásra talált. A játékosok mellett azonban a modding közösség tagjai is azonnal rávetették magukat a kipróbálható változatra, és ahogy az ilyenkor lenni szokott, alaposabban is szemügyre vették annak fájlstruktúráját. Az ilyen jellegű kutatások gyakran vezetnek érdekes felfedezésekhez, és ez a Stellar Blade esetében sem történt másként.
Az adatbányászok ugyanis olyan kódrészletekre és fájlmaradványokra bukkantak a PC-s demo mélyén, amelyek arra engednek következtetni, hogy a fejlesztők eredetileg jóval többet terveztek az egyjátékos élménynél. Konkrét bizonyítékok kerültek elő egy lehetséges kooperatív játékmód kidolgozásáról. Egy megosztott videófelvétel tanúsága szerint a moddereknek sikerült egy második, irányítható karaktert is megjeleníteniük a játékban, ami után a program automatikusan osztott képernyős megjelenítésre váltott. Ez a funkcionalitás egyértelműen arra utal, hogy a Shift Up legalábbis komolyan fontolóra vette, sőt, valószínűleg el is kezdte implementálni a közös játék lehetőségét.
De nem csupán a kooperatív kalandok ígérete merült fel a felfedezett adatok között. További nyomok utalnak egy esetleges PVP (játékos kontra játékos) módra is, ami azt jelentené, hogy a játékosok nemcsak szörnyekkel, hanem egymással is összemérhették volna tudásukat. Ezen információk fényében úgy tűnik, hogy a fejlesztőcsapat eredetileg egy jóval kiterjedtebb többjátékos élményt álmodott meg a Stellar Blade számára, amely tervekből végül – legalábbis a megjelenő verziót tekintve – nem valósult meg minden. Hogy miért döntöttek így, arról egyelőre nincsenek hivatalos információk; lehetséges, hogy a fejlesztési erőforrások átcsoportosítása, a határidők, vagy egyszerűen a fókusz megtartása az egyjátékos kampány minőségén játszott szerepet.
Mindazonáltal a játék jelenlegi, egyjátékos formájában is lenyűgözőnek ígérkezik, és a kritikusok, valamint a játékosok visszajelzései alapján is kiemelkedő alkotásról van szó. A felfedezett többjátékos elemek azonban izgalmas távlatokat nyitnak. Nem elképzelhetetlen, hogy a rendkívül aktív és tehetséges modding közösség megkísérli majd ezeket a rejtett funkciókat részben vagy egészben újraéleszteni, ahogyan arra már számos más játéknál is láthattunk példát. Emellett pedig ott van a tény, hogy a Shift Up már megerősítette, hogy készül a Stellar Blade 2, így semmi sem zárja ki, hogy a most felfedezett, de végül nem implementált ötletek a folytatásban kapjanak majd szerepet.
A Stellar Blade teljes verziójának PC-s megjelenése június 12-én esedékes, és a mostani felfedezések csak tovább fokozták a várakozást. Kíváncsian várjuk, hogy a végleges kiadás tartalmaz-e majd bármilyen meglepetést ezen a téren, vagy valóban a modderekre és a jövőbeli folytatásokra marad a többjátékos potenciál kiaknázása. Az biztos, hogy a Stellar Blade körül pezseg a levegő, és a PC-s közösség már tűkön ülve várja, hogy teljes valójában is megtapasztalhassa Eve kalandjait. A demo alapján ígéretesnek tűnő harcrendszer és a látványos világ mindenképpen bizakodásra ad okot, függetlenül a többjátékos funkciók jelenlegi vagy jövőbeli állapotától.