
A videójátékok világa folyamatosan fejlődik, és ezzel együtt a hardveres igények is egyre növekednek. Ezt a tendenciát tökéletesen példázza az id Software legújabb dobása, a DOOM: The Dark Ages, amely friss szellőt hoz az arénaszerű lövöldözős játékok műfajába. A játék, amely hamarosan elérhetővé válik PC-n, PlayStation 5-ön és Xbox Series konzolokon, nem csupán az izgalmas játékmenetével hódít, hanem jelentős technológiai mérföldkövet is jelent.
A DOOM: The Dark Ages tesztjei és elemzései egyértelműen mutatják, hogy a játék kifogástalanul fut minden platformon, biztosítva a zökkenőmentes és magával ragadó élményt. Fontos kiemelni azonban, hogy az Xbox Series S konzolon a felbontás némileg alacsonyabb, ami enyhe homályosodást eredményezhet a grafikában. Ez a kisebb kompromisszum azonban aligha rontja az összképet, hiszen a játék lényege, a pörgős akció és a dinamikus harc továbbra is a középpontban marad.
Azonban ami igazán figyelemre méltóvá teszi a DOOM: The Dark Ages-t, az a hardveres sugárkövetés, avagy a ray tracing technológia kötelező jellege. Ez a grafikai újítás forradalmasítja a fények, árnyékok és tükröződések megjelenítését, soha nem látott realizmust kölcsönözve a virtuális világnak. Korábban már az Indiana Jones and the Great Circle is megkövetelte ezt a fejlett technológiát, de a DOOM megjelenése megerősíti, hogy a ray tracing már nem csupán egy extra funkció, hanem egyre inkább alapvető követelmény a modern játékokban.
Ez a lépés jelentős hatással van a PC-s játékosokra, különösen azokra, akik használt videókártya vásárlásán gondolkodnak. A DOOM: The Dark Ages minimum követelményként legalább egy NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER vagy egy AMD Radeon RX 6600 modellt jelöl meg, és ami még fontosabb, legalább 8 GB memóriával. Ez azt jelenti, hogy az RTX 2000-es és RX 6000-es szériánál régebbi, vagy ray tracingre nem képes kártyákkal a játék el sem indul. Ez a trend egyértelmű üzenetet küld a piacnak: a régi generációs videókártyák ideje lejárt, legalábbis ami az újabb, grafikailag intenzív játékok futtatását illeti.
A DOOM: The Dark Ages tehát nem csupán egy újabb játék a sorban, hanem egy fontos indikátor a jövőre nézve. Rávilágít arra, hogy a fejlesztők egyre inkább a legújabb technológiákra építenek, és elvárják a játékosoktól, hogy felkészüljenek erre a változásra. Aki most tervez videókártyát cserélni, annak mindenképpen érdemes a ray tracinget támogató modellek közül választania, hogy ne maradjon le a legfrissebb játékélményekről. A technológia fejlődése megállíthatatlan, és a DOOM: The Dark Ages ékes bizonyítéka annak, hogy a jövő a vizuális forradalomé.