Hogyan oldjuk meg a Windows 11 Home hálózati csatlakozási problémáit?

A Windows 11 Home felhasználói néha olyan problémákkal szembesülhetnek, amikor nem tudnak megfelelően csatlakozni az internetre. Akár egy új eszköz konfigurálásáról, akár egy korábbi hálózati kapcsolat megszakadásáról van szó, a csatlakozási gondok komoly frusztrációt okozhatnak. Ebben a bejegyzésben megnézzük, hogy milyen okokból eredhetnek ezek a hibák, és milyen lépésekkel orvosolhatjuk őket.

1. Hálózati illesztőprogramok frissítése

Az egyik leggyakoribb ok a hálózati csatlakozási problémák mögött a régi vagy hibás hálózati illesztőprogramok használata. A Windows 11 Home automatikusan próbálja frissíteni az illesztőprogramokat, de előfordulhat, hogy nem sikerül, vagy nem a legújabb verzió kerül telepítésre. Ezért érdemes manuálisan ellenőrizni az illesztőprogramokat:

  • Nyomjuk meg a Windows + X billentyűkombinációt, majd válasszuk az Eszközkezelő opciót.
  • Kattintsunk duplán a Hálózati adapterek kategóriára.
  • Válasszuk ki a wifi vagy Ethernet adapterünket, kattintsunk rá jobb gombbal, majd válasszuk az Illesztőprogram frissítése lehetőséget.
  • Választhatunk a Windows által ajánlott automatikus frissítés közül, vagy letölthetjük a legújabb illesztőprogramot a gyártó weboldaláról.

2. Hálózati beállítások alaphelyzetbe állítása

Néha a hálózati beállítások hibás konfigurációja is okozhat csatlakozási problémákat. A Windows 11 Home rendelkezik egy egyszerű funkcióval, amellyel visszaállíthatjuk az összes hálózati beállítást gyári állapotra. Ez törli a korábbi wifi hálózatok mentett adatait, és visszaállítja a hálózati eszközöket alapértelmezett állapotukba.

A hálózati beállítások alaphelyzetbe állítása:

  • Nyomjuk meg a Windows + I billentyűkombinációt, hogy megnyissuk a Beállítások menüt.
  • Válasszuk a Hálózat és internet lehetőséget a bal oldali menüből.
  • Görgessünk le az oldal aljára, és kattintsunk a Speciális hálózati beállítások részre.
  • Itt válasszuk a Hálózati alaphelyzetbe állítás opciót, majd kövessük az utasításokat.

Ezután újra kell indítani a gépet, és újra csatlakoznunk kell a wifi hálózathoz.

3. Hibás DNS-kiszolgáló beállítások

A lassú vagy nem megfelelően konfigurált DNS (Domain Name System) szerverek szintén okozhatnak hálózati csatlakozási problémákat. A DNS felelős az internetes címek IP-címekre történő lefordításáért, és ha ez a folyamat nem működik megfelelően, akkor a weboldalak nem töltődnek be.

A DNS szerverek módosítása:

  • Nyissuk meg a Beállítások menüt a Windows + I billentyűkombinációval.
  • Menjünk a Hálózat és internet, majd a Speciális hálózati beállítások részre.
  • Válasszuk ki a használni kívánt hálózati adaptert (wifi vagy Ethernet), majd kattintsunk a Tulajdonságok gombra.
  • Az IP-beállításoknál válasszuk a Szerkesztés lehetőséget, és állítsuk be manuálisan a DNS-kiszolgálót. Ajánlott beállítás: Google DNS (8.8.8.8 és 8.8.4.4) vagy Cloudflare DNS (1.1.1.1).

4. Repülőgép mód és energiagazdálkodás

Előfordulhat, hogy a hálózati kapcsolat megszakadása annak következménye, hogy a laptop véletlenül repülőgép módba kerül, ami teljesen kikapcsolja az internetkapcsolatot. Ennek gyors ellenőrzése érdekében:

  • Nyomjuk meg a Windows + A billentyűkombinációt a gyorsbeállítások megnyitásához.
  • Ellenőrizzük, hogy a repülőgép mód nincs-e bekapcsolva. Ha igen, kapcsoljuk ki.

Az energiagazdálkodási beállítások szintén okozhatnak problémát, ha a laptop a hálózati adapter működését korlátozza, hogy energiát takarítson meg. Ezt az opciót az alábbiak szerint módosíthatjuk:

  • Nyomjuk meg a Windows + X billentyűkombinációt, és válasszuk az Eszközkezelő opciót.
  • Kattintsunk a Hálózati adapterek menüpontra, majd jobb kattintás a wifi adapteren.
  • Válasszuk az Energiagazdálkodás fület, és kapcsoljuk ki a „Hagyja, hogy a számítógép kikapcsolja az eszközt az energiatakarékosság érdekében” opciót.

5. VPN és tűzfal beállítások

Az VPN szolgáltatások és a tűzfal szintén befolyásolhatják a hálózati kapcsolatot. Ha a VPN kapcsolat nem működik megfelelően, próbáljuk meg kikapcsolni, és nézzük meg, hogy így működik-e a hálózat.

A tűzfal beállításai is korlátozhatják a hozzáférést bizonyos hálózatokhoz. Lépjünk a Windows tűzfal beállításaihoz, és ellenőrizzük, hogy nem blokkol-e egy szükséges kapcsolatot.

6. Router és modem újraindítása

Ha minden más megoldás sikertelen, előfordulhat, hogy nem a laptopban van a hiba, hanem a routerben vagy a modemünkben. Egy egyszerű újraindítás sokszor megoldja a kapcsolatproblémákat. Kapcsoljuk ki a routert és modemet, várjunk 30 másodpercet, majd kapcsoljuk vissza őket. Próbáljunk újra csatlakozni, és ellenőrizzük, hogy a probléma megoldódott-e.

Összefoglaló

A Windows 11 Home hálózati csatlakozási problémái gyakran a hibás illesztőprogramok, nem megfelelő beállítások vagy hálózati eszközök miatt lépnek fel. A megoldások közé tartozik az illesztőprogramok frissítése, a hálózati beállítások visszaállítása, a DNS-kiszolgálók módosítása, valamint a VPN és tűzfal beállításainak ellenőrzése. Ha ezek sem segítenek, érdemes lehet a routert és a modemet újraindítani vagy egy szakemberhez fordulni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük