A Mirillis Action! egy népszerű képernyőfelvevő szoftver, amelyet játékosok és tartalomgyártók egyaránt előszeretettel használnak. Kiváló minőségű videókat és képernyőképeket készíthetünk vele játékokról, asztali tevékenységekről és webkameráról. Azonban, mint minden szoftvernek, az Action!-nek is lehetnek időnként problémái. Ez a cikk átfogó útmutató a leggyakoribb problémák megoldásához, hogy te is zökkenőmentesen élvezhesd a felvétel élményét.
1. Telepítési Problémák
A telepítési problémák általában a szoftver használatának legelső akadályai. Nézzük, mik lehetnek az okok és a megoldások:
- Hibaüzenet telepítés közben: Győződj meg róla, hogy a számítógéped megfelel a Mirillis Action! minimális rendszerkövetelményeinek. Ellenőrizd, hogy van-e elég szabad hely a merevlemezen, és hogy nincsenek-e sérült fájlok a telepítőcsomagban. Töltsd le újra a telepítőt a hivatalos weboldalról.
- Kompatibilitási problémák: Régebbi operációs rendszerek (pl. Windows XP) nem támogatottak. Frissítsd az operációs rendszeredet egy támogatott verzióra.
- Vírusirtó szoftver: A vírusirtó szoftverek néha tévesen azonosíthatják a Mirillis Action!-t, és blokkolhatják a telepítést. Ideiglenesen kapcsold ki a vírusirtót a telepítés idejére, de ne felejtsd el utána visszakapcsolni.
2. Hangrögzítési Problémák
A hangrögzítési problémák rendkívül bosszantóak lehetnek, hiszen elrontják a teljes felvételt. Íme néhány tipp a megoldáshoz:
- Nincs hang a felvételeken: Ellenőrizd, hogy a megfelelő hangbemenet (mikrofon, hangszórók) van-e kiválasztva az Action! beállításaiban. Győződj meg róla, hogy a mikrofon nincs elnémítva a Windows hangbeállításai között.
- Hangtorzítás: Állítsd be a mikrofon érzékenységét az Action! beállításaiban. Túl magas érzékenység torzítást okozhat. Próbálj ki különböző mikrofon beállításokat a Windows vezérlőpultján is.
- Társalgó hangjának hiánya: Ha játék közben a társaid hangja nem hallatszik a felvételen, győződj meg róla, hogy a „Rögzíts külső hangot” opció be van kapcsolva az Action! beállításaiban, és hogy a megfelelő hangbemenet (pl. a játék hangszórói) van kiválasztva.
3. Videófelvételi Problémák
A videófelvétellel kapcsolatos problémák a leggyakoribbak, és sokféle okuk lehet:
- Lassú felvétel vagy alacsony FPS: A számítógéped hardvere lehet a szűk keresztmetszet. Csökkentsd a felbontást, az FPS-t (képkocka/másodperc), és a bitrátát az Action! beállításaiban. Zárd be a felesleges programokat, amik terhelik a rendszert.
- Késleltetés (Lag): A késleltetés általában a hardveres korlátok miatt jelentkezik. Frissítsd a videókártya illesztőprogramjait. Ha játék közben tapasztalsz késleltetést, próbáld ki a „Játék mód” funkciót az Action! beállításaiban.
- Fekete képernyő: Bizonyos játékok vagy alkalmazások nem kompatibilisek az Action!-nel. Próbáld ki a „Képernyőfelvétel” módot a „Játék felvétel” helyett. Ha ez sem segít, frissítsd a videókártya illesztőprogramjait.
- Sérült videófájlok: Ez a probléma általában a felvétel közbeni rendszerösszeomlás vagy áramszünet miatt következik be. Használj egy videójavító programot a sérült fájlok helyreállításához. Győződj meg róla, hogy a merevlemezed nem sérült, és van elég szabad hely rajta.
4. Licencelési Problémák
A Mirillis Action! egy fizetős szoftver, ezért a licencelési problémák gyakran felmerülhetnek:
- Érvénytelen licenckulcs: Ellenőrizd, hogy helyesen írtad-e be a licenckulcsot. Ha nem, próbáld meg újra. Ha továbbra is problémád van, lépj kapcsolatba a Mirillis ügyfélszolgálatával.
- A próbaidő lejárt: A Mirillis Action! egy próbaverziót kínál, amely korlátozott ideig használható. A próbaidő lejárta után meg kell vásárolnod a teljes verziót a szoftver használatához.
- Aktívalási problémák: Ellenőrizd, hogy van-e internetkapcsolatod a szoftver aktiválásához. A tűzfalad vagy vírusirtód blokkolhatja az aktiválást. Add hozzá a Mirillis Action!-t a kivételekhez.
5. Egyéb Problémák és Megoldások
- A program lefagy: Ellenőrizd a rendszer erőforrásait (CPU, RAM). Túlterhelés esetén a program lefagyhat. Zárd be a felesleges alkalmazásokat. Frissítsd a Mirillis Action!-t a legújabb verzióra.
- Kompatibilitási problémák más szoftverekkel: Bizonyos szoftverek (pl. videószerkesztők, játékok) ütközhetnek a Mirillis Action!-nel. Próbáld meg kikapcsolni a többi szoftvert a felvétel idejére.
- Illesztőprogram problémák: A videókártya illesztőprogramjainak elavulása vagy sérülése számos problémát okozhat. Frissítsd a videókártya illesztőprogramjait a gyártó weboldaláról (NVIDIA, AMD, Intel).
Konklúzió
A Mirillis Action! egy nagyszerű szoftver a képernyőfelvételhez, de mint minden program, időnként előfordulhatnak problémák. Reméljük, ez a cikk segített megoldani a leggyakoribb problémákat. Ha további kérdéseid vannak, látogass el a Mirillis hivatalos weboldalára, vagy keresd fel a fórumot.