Sajnálattal halljuk, hogy Assassin’s Creed Rogue játékoddal problémáid vannak Uplay-en. Különösen frusztráló lehet, amikor a játék elindul, hallod a hangot, de a képernyő fekete marad. Ez a probléma sok játékost érintett már, és szerencsére léteznek megoldások, amik segíthetnek.
Mi okozza ezt a hibát?
Több tényező is okozhatja ezt a kellemetlenséget. A leggyakoribb okok a következők:
- Elavult vagy hibás grafikus kártya illesztőprogramok: Ez a leggyakoribb bűnös. Az elavult illesztőprogramok nem kompatibilisek a játék követelményeivel.
- Inkompatibilis felbontás: A játék alapértelmezett felbontása nem feltétlenül passzol a monitorodhoz.
- DirectX problémák: A DirectX egy alapvető szoftvercsomag a játékok futtatásához. Ha sérült vagy hiányzik, a játék nem fog megfelelően működni.
- Futtatási jogosultságok: Néha a játék nem rendelkezik a megfelelő engedélyekkel a futtatáshoz.
- Játékfájlok sérülése: A játékfájlok sérülése vagy hiánya szintén okozhat problémákat.
- Ütköző szoftverek: Más programok, például vírusirtók vagy overlay alkalmazások ütközhetnek a játékkal.
A javítás lépései
Most pedig nézzük, hogyan orvosolhatod a problémát. Próbáld ki az alábbi lépéseket sorban, amíg a játék megfelelően nem indul el.
1. Grafikus kártya illesztőprogramok frissítése
Ez az első és legfontosabb lépés. Látogasd meg a grafikus kártyád gyártójának (NVIDIA vagy AMD) weboldalát, és töltsd le a legfrissebb illesztőprogramokat. Telepítés előtt javasolt a régi illesztőprogramok eltávolítása egy DDU (Display Driver Uninstaller) nevű programmal. Ez biztosítja, hogy a régi fájlok ne ütközzenek az újakkal.
2. A játék felbontásának módosítása
Ha az illesztőprogram frissítése nem segített, próbáld meg módosítani a játék felbontását a konfigurációs fájlokban. Keresd meg a Assassin’s Creed Rogue konfigurációs fájlját a Dokumentumok mappában, és nyisd meg egy szövegszerkesztővel. Keresd meg a „Resolution” vagy hasonló beállítást, és állítsd be a monitorod által támogatott felbontásra. Mentés után indítsd újra a játékot.
3. DirectX újratelepítése
A DirectX egy kritikus fontosságú összetevő. Töltsd le a legfrissebb verziót a Microsoft weboldaláról, és telepítsd újra. Ügyelj arra, hogy az operációs rendszeredhez megfelelő verziót töltsd le.
4. A játék futtatása rendszergazdaként
Kattints jobb gombbal az Assassin’s Creed Rogue indítóikonjára, és válaszd a „Futtatás rendszergazdaként” opciót. Ez biztosítja, hogy a játék rendelkezik a szükséges engedélyekkel a futtatáshoz.
5. A játékfájlok integritásának ellenőrzése
A Uplay kliensben kattints a játékra, majd válaszd a „Fájlok ellenőrzése” opciót. Ez a funkció ellenőrzi a játékfájlokat, és letölti a hiányzó vagy sérült fájlokat.
6. Ütköző szoftverek letiltása
Ideiglenesen tilts le minden olyan programot, ami ütközhet a játékkal, például vírusirtókat, overlay alkalmazásokat (Discord, MSI Afterburner, stb.). Indítsd el a játékot, és ha működik, egyesével engedélyezd vissza a programokat, amíg meg nem találod a problémásat.
7. Kompatibilitási mód beállítása
Kattints jobb gombbal az Assassin’s Creed Rogue indítóikonjára, válaszd a „Tulajdonságok” opciót, majd a „Kompatibilitás” fület. Próbálj ki különböző kompatibilitási módokat (pl. Windows 7, Windows 8) és indítsd újra a játékot.
8. A játék újratelepítése
Ha semmi más nem segít, végső megoldásként próbáld meg újratelepíteni a játékot. Ez biztosítja, hogy minden fájl megfelelően telepítve van.
További tippek
- Ellenőrizd, hogy a számítógéped megfelel-e a játék minimális rendszerkövetelményeinek.
- Zárj be minden felesleges alkalmazást a játék indítása előtt.
- Ha több monitorod van, próbáld meg leválasztani a másodlagos monitorokat.
Reméljük, hogy ez az útmutató segített megoldani a Assassin’s Creed Rogue indítási problémádat. Ha továbbra is problémáid vannak, érdemes lehet felkeresni a Ubisoft ügyfélszolgálatát vagy a játék fórumait, ahol más játékosok is segíthetnek.