
A digitális világ folyamatosan fejlődik, és ezzel együtt a szolgáltatók is igyekeznek lépést tartani a növekvő igényekkel. Ennek jegyében a Telekom nagyszabású hálózatfejlesztési és korszerűsítési munkálatokba fogott, melyek elkerülhetetlenül járnak rövid, átmeneti fennakadásokkal. Aki a Telekom otthoni internet-, televízió- vagy telefonszolgáltatását veszi igénybe, jobb, ha felkészül: október első napjaiban több régióban is számolni kell az elérhetőség akadozásával.
Képzeljük el, milyen érzés, amikor a délelőtti meeting közepén vagy épp a kedvenc sorozatunk legizgalmasabb pillanatában hirtelen megszakad a kapcsolat! Ez a kellemetlenség várható október 2-án és 3-án, amikor a szolgáltató az infrastruktúra frissítésén dolgozik. A fejlesztések célja természetesen a stabilabb, gyorsabb és modernebb szolgáltatás biztosítása a jövőben, de addig is némi türelemre van szükség.
A fővárosban élőknek különösen oda kell figyelniük, hiszen a budapesti II. kerület több irányítószámot magában foglaló részén (1022, 1024, 1025, 1026) október 2-án este 23:01-től egészen másnap hajnali 5 óráig tapasztalható majd átmeneti elérhetetlenség. Ez a többórás időtartam komoly tervezést igényelhet, különösen azoktól, akik éjszakai műszakban dolgoznak otthonról vagy fontos határidős feladatokon fáradoznak. Ugyanezen a napon, de délelőtti órákban, 10 és 14 óra között, Vác településen is szünetelnek majd a Telekom kapcsolatai.
A korszerűsítés azonban nem csupán a nagyobb városokat érinti. Október 3-án éjfél és hajnali 4 óra között, az ország keleti felében található hét kisebb község lakóinak is fel kell készülniük az esetleges megszakadásokra. Ezek közé tartozik Nyíribrony, Nyírkércs, Ramocsaháza, Nyírmada, Pusztadobos, Rohod, valamint Vaja. Fontos tudni, hogy míg a kisebb vidéki helységekben jellemzően csupán néhány perces leállásokról van szó, addig a fővárosban a már említett több órás szünetekre is fel kell készülni.
Mindig érdemes ellenőrizni a szolgáltató hivatalos csatornáit a legfrissebb információkért, és ha tehetjük, fontos feladatainkat ütemezzük úgy, hogy az esetleges kiesések ne okozzanak komoly fennakadást a mindennapokban.
Amennyiben a jelzett időszakokon kívül is problémákat tapasztalna a telekommunikációs szolgáltatások működésében, első lépésként érdemes lehet az otthoni digitális elosztó (router) újraindítását megpróbálni. Sokszor ez az egyszerű mozdulat segít a kisebb hálózati hibák orvoslásában. Ha ez sem hozna megoldást, a Telekom ügyfélszolgálata, a 1414-es telefonszámon várja a hívásokat, ahol részletesebb segítséget nyújthatnak a felmerülő kérdésekre és problémákra. Ne feledjük, a fejlesztések mindannyiunk kényelmét szolgálják a jövőben!