Az Assassin’s Creed sorozat első része, az Assassin’s Creed I sokak szívébe belopta magát a parkour mechanikájával, a történelmi helyszínekkel és a titokzatos Templomosokkal való küzdelemmel. Azonban egy dolog sokaknak feltűnt: a főszereplő, Altaïr Ibn-La’Ahad meglehetősen szűkszavú. Vajon mi ennek az oka? Miért nem hallunk többet tőle, mint amennyit feltétlenül muszáj?
A Karakter megközelítése: A Csendes, Halálos Assassin
Az egyik legvalószínűbb ok a karakter ábrázolásában keresendő. Az Assassin’s Creed I egy sötét, komoly történetet mesél el, ahol a cél szentesíti az eszközt. Altaïr egy képzett orgyilkos, aki szigorú szabályok szerint él. A csend, a megfigyelés és a hatékonyság elengedhetetlen a munkájához. Egy fecsegő, viccelődő orgyilkos egyszerűen nem illik a képbe.
A csendesség Altaïr esetében nem feltétlenül jelenti azt, hogy unalmas vagy érdektelen karakter lenne. Inkább a fegyelmezettségét és a küldetésére való koncentrációját emeli ki. Amikor beszél, szavainak súlya van, és ritkán pazarolja az időt felesleges dolgokra. Ez a megközelítés illeszkedik a játék hangulatához és a középkori Közel-Kelet sötét, veszélyes világához.
Technikai Korlátok és a Fejlesztés Eleje
Ne feledkezzünk meg a technikai korlátokról sem! Az Assassin’s Creed I 2007-ben jelent meg, egy olyan korban, amikor a videójátékok még messze nem voltak olyan fejlettek, mint manapság. A motion capture technológia még gyerekcipőben járt, és a karakterek arckifejezéseinek és mozgásának élethű ábrázolása komoly kihívást jelentett. A rengeteg párbeszéd felvétele és animálása költséges és időigényes folyamat lett volna, ami jelentősen megnövelhette volna a játék fejlesztési idejét és költségvetését.
Ráadásul, az Assassin’s Creed I az Ubisoft első kísérlete volt egy nyílt világú, történelmi kalandjáték fejlesztésére. A fejlesztőknek rengeteg új technológiát kellett elsajátítaniuk, és sok kísérletezésre volt szükségük ahhoz, hogy a játék működjön. Valószínűleg a párbeszédek mennyiségének csökkentése egy tudatos döntés volt, amivel a fejlesztők az erőforrásaikat a játékmenet egyéb területeire tudták összpontosítani, mint például a parkour, a harcrendszer és a látványvilág.
A Történetmesélés Megközelítése
Érdemes azt is figyelembe venni, hogy a történetmesélés módja is más volt akkoriban. A fejlesztők talán úgy gondolták, hogy a játékosoknak inkább a környezeten keresztül, a látványelemek segítségével szeretnék elmesélni a történetet, mintsem a hosszas párbeszédekkel. A játék során bejárhatjuk Jeruzsálemet, Damaszkuszt és Acre-t, beszélhetünk a helyiekkel, és tanúi lehetünk a korabeli életnek. Ez a környezet legalább annyira elmeséli a történetet, mint Altaïr szavai.
Az Assassin’s Creed I emellett a rejtélyre és a titkolózásra is nagy hangsúlyt fektet. Altaïr a Mestereinek parancsait követi, és gyakran nem tudja a tettei mögött rejlő teljes igazságot. Ez a titkolózás is hozzájárul ahhoz, hogy Altaïr szűkszavú legyen. Ha többet beszélne, talán többet is fedne fel a Templomosokról és az orgyilkosságok valódi okairól, ami veszélyeztetné a rendje biztonságát.
Összegzés: Tudatos Döntés vagy Technikai Korlát?
Végső soron valószínűleg a fenti okok kombinációja vezetett ahhoz, hogy Altaïr Ibn-La’Ahad nem tartozik a videójátékok legbeszédesebb főszereplői közé. A karakter megközelítése, a technikai korlátok, a történetmesélés módja és a rejtély mind hozzájárultak ahhoz, hogy Altaïr egy csendes, de halálos orgyilkos legyen. Bár sokan kritizálják ezt a döntést, nem szabad elfelejteni, hogy az Assassin’s Creed I úttörő játék volt a maga idejében, és a fejlesztők a rendelkezésükre álló erőforrásokkal a lehető legjobb játékot akarták elkészíteni. A szűkszavúság talán nem volt tökéletes megoldás, de hozzájárult a játék egyedi hangulatához és a legendás Assassin’s Creed sorozat megszületéséhez.