Az Origin hibakód 196613:200 egy bosszantó probléma, amellyel sok játékos találkozik a kedvenc játékainak letöltése vagy indítása közben. Ha te is ezzel a hibával küzdesz, ne ess kétségbe! Ez a cikk részletesen bemutatja a lehetséges okokat és megoldásokat, hogy minél hamarabb visszatérhess a játék világába.
Mi okozza az 196613:200 hibakódot?
Több dolog is okozhatja ezt a hibakódot. A leggyakoribb okok a következők:
- Szerverproblémák: Az Origin szerverei időnként karbantartás alatt állnak, vagy túlterheltek, ami letöltési hibákat okozhat.
- Hálózati problémák: Instabil internetkapcsolat, tűzfalbeállítások vagy proxy szerverek is akadályozhatják az Origin sikeres kommunikációját a szerverekkel.
- Fájlsérülés: A játékfájlok vagy az Origin kliens fájljai sérülhettek, ami a letöltés vagy indítás során hibákhoz vezethet.
- Elavult Origin kliens: Régi vagy elavult Origin kliens verzió is okozhat kompatibilitási problémákat.
- Konfliktusok más programokkal: Más programok, például vírusirtók vagy tűzfalak, zavarhatják az Origin működését.
Megoldások az 196613:200 hibakódra
Most pedig nézzük meg a különböző megoldásokat, amelyeket kipróbálhatsz a probléma megoldására. Kövesd az alábbi lépéseket sorban, és ellenőrizd, hogy a hiba megszűnik-e minden lépés után.
1. Ellenőrizd az Origin szerver állapotát
Mielőtt bármi mást tennél, győződj meg arról, hogy az Origin szerverei működnek. Látogass el az EA Help weboldalára vagy keresd fel az Origin közösségi fórumait, hogy tájékozódj az esetleges szerverproblémákról. Ha a szerverek karbantartás alatt állnak, csak várnod kell, amíg a probléma megoldódik.
2. Indítsd újra az Origin klienst
Egy egyszerű újraindítás sokszor csodákat tehet. Zárd be az Origin klienst (győződj meg róla, hogy teljesen bezártad, nem csak minimalizáltad a tálcára), majd indítsd újra. Ez frissítheti a kapcsolatot a szerverekkel.
3. Ellenőrizd az internetkapcsolatodat
Győződj meg róla, hogy stabil internetkapcsolatod van. Próbáld ki a következőket:
- Indítsd újra a routeredet/modemedet: Húzd ki a tápkábelt, várj 30 másodpercet, majd dugd vissza.
- Ellenőrizd a Wi-Fi jelet: Ha Wi-Fi-t használsz, győződj meg róla, hogy erős a jel. Próbáld meg közelebb vinni a számítógépedet a routerhez, vagy csatlakoztasd a gépet közvetlenül kábellel.
- Fuss le egy sebességtesztet: Győződj meg arról, hogy a kapcsolatod elég gyors a játékok letöltéséhez és futtatásához.
4. Tisztítsd meg az Origin gyorsítótárát
A gyorsítótárban tárolt adatok idővel sérülhetnek, ami hibákat okozhat. Az Origin gyorsítótárának törlése segíthet megoldani a problémát. A gyorsítótár törléséhez:
- Zárd be az Origin klienst.
- Nyomd meg a Windows + R billentyűket a „Futtatás” ablak megnyitásához.
- Írd be a következőket: %ProgramData%/Origin és nyomd meg az Entert.
- Töröld az összes fájlt és mappát ebben a mappában, *KIVÉVE* a „LocalContent” mappát.
- Nyomd meg újra a Windows + R billentyűket.
- Írd be a következőket: %AppData% és nyomd meg az Entert.
- Töröld az „Origin” mappát.
- Nyomd meg újra a Windows + R billentyűket.
- Írd be a következőket: %LocalAppData% és nyomd meg az Entert.
- Töröld az „Origin” mappát.
- Indítsd újra az Origin klienst.
5. Frissítsd az Origin klienst
Győződj meg arról, hogy a legújabb verzióját használod az Origin kliensnek. Az Origin általában automatikusan frissül, de manuálisan is ellenőrizheted a frissítéseket. Indítsd el az Origin klienst, kattints az „Origin” menüre a bal felső sarokban, majd válaszd a „Frissítés” lehetőséget, ha elérhető.
6. Ellenőrizd a tűzfalbeállításokat és a vírusirtót
A tűzfal vagy a vírusirtó programod blokkolhatja az Origin kliens működését. Győződj meg arról, hogy az Origin kivételként szerepel a tűzfalban és a vírusirtóban. Ehhez nézd meg a programok beállításait, és add hozzá az Origin kliens telepítési mappáját a megbízható programok listájához.
7. Futtasd az Origin klienst rendszergazdaként
Az Origin kliens rendszergazdai jogosultságokkal történő futtatása megoldhatja a problémákat. Kattints jobb gombbal az Origin ikonjára, és válaszd a „Futtatás rendszergazdaként” lehetőséget.
8. Telepítsd újra az Origin klienst
Ha egyik fenti megoldás sem működik, a végső megoldás az Origin kliens újratelepítése lehet. Ehhez:
- Töröld az Origin klienst a számítógépedről (a vezérlőpulton keresztül).
- Töröld az Originhez kapcsolódó maradék fájlokat a fent említett mappákból (%ProgramData%/Origin, %AppData%, %LocalAppData%).
- Töltsd le a legújabb Origin klienst az EA weboldaláról.
- Telepítsd az Origin klienst.
9. DirectX újratelepítése
Egy sérült DirectX telepítés is okozhat problémákat. Töltsd le és telepítsd a DirectX legújabb verzióját a Microsoft weboldaláról.
10. Végső megoldás: Kapcsolatfelvétel az EA ügyfélszolgálatával
Ha mindent kipróbáltál, és a hiba továbbra is fennáll, vedd fel a kapcsolatot az EA ügyfélszolgálatával. Ők további segítséget nyújthatnak, és speciálisabb hibaelhárítási lépéseket javasolhatnak.
Összegzés
A Origin hibakód 196613:200 egy gyakori probléma, de remélhetőleg ezzel az átfogó útmutatóval sikerült megoldanod a problémát, és újra élvezheted a kedvenc játékaidat. Ne felejtsd el, hogy a türelem és a módszeres hibaelhárítás kulcsfontosságú a sikerhez. Sok szerencsét a játékhoz!