2008. A Singtel neve a Forma-1 világában is visszhangzott. Nem pusztán szponzorként, hanem a Szingapúri Nagydíj névadójaként is. A nagydíj maga a motorsport egy ékköve lett, hiszen ez volt az első éjszakai Forma-1 verseny, és egyben az első Forma-1 verseny Szingapúrban. Azonban a csillogás és a pompa mögött egy sötét titok rejtőzött: a Renault csapat manipulációja, ami mára „Crashgate” néven vonult be a történelembe.
A botrány kirobbanása
A 2008-as Szingapúri Nagydíj izgalmasnak ígérkezett. Fernando Alonso, a Renault versenyzője a 15. helyről rajtolt. Csapattársa, Nelson Piquet Jr. jobban állt a rajtrácson. A verseny alakulása azonban váratlan fordulatot vett. Piquet Jr. a 14. körben a 17-es kanyarban a falnak csapódott. A baleset miatt beküldték a biztonsági autót, ami gyökeresen megváltoztatta a verseny menetét.
A biztonsági autó bejövetele kedvezett Alonsonak, aki a baleset előtt korán kiállt a boxba. A többiek kiállása után Alonso az élre került, és végül megnyerte a versenyt. Ekkor még senki sem sejtette, hogy a győzelem mögött egy megdöbbentő összeesküvés áll.
A Crashgate feltárása
2009-ben, a Renault menesztette Nelson Piquet Jr.-t. Ezt követően Piquet Jr. vallomást tett a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA). A vallomásban elmondta, hogy a csapat vezetősége, konkrétan Flavio Briatore csapatfőnök és Pat Symonds mérnök utasították őt arra, hogy szándékosan ütközzön a falnak. A cél az volt, hogy a biztonsági autó bejövetelével Alonso előnyhöz jusson és megnyerje a versenyt.
A vallomás után az FIA vizsgálatot indított. A vizsgálat megerősítette Piquet Jr. állításait. Kiderült, hogy a Renault vezetősége valóban elrendelte a szándékos balesetet. Ez a történet sok szempontból mutat rá a versenyszellem és a sportszerűség fontosságára.
A következmények
A botrány hatalmas hullámokat vetett a Forma-1 világában. Flavio Briatorét örökre eltiltották a Forma-1-től (később ezt a büntetést enyhítették), Pat Symonds pedig ötéves eltiltást kapott. A Renault csapatot felfüggesztett eltiltással sújtották. Emellett komoly presztízsveszteség érte a csapatot, és a szponzorok is elpártoltak tőlük.
A Crashgate botrány rávilágított a Forma-1 sötét oldalára, ahol a győzelem érdekében néha a sportszerűség is háttérbe szorul. Az eset komoly kérdéseket vetett fel a csapatok belső működésével, a vezetők felelősségével és a versenyzők helyzetével kapcsolatban.
A Singtel szerepe
Bár a Singtel a Szingapúri Nagydíj névadó szponzora volt, a botrány közvetlenül nem érintette a céget. A Singtelnek azonban a megítélésére mindenképpen hatással volt az eset, hiszen egy olyan versenyen történt a csalás, aminek a nevét viselte. A vállalatnak kommunikációs kihívásokkal kellett szembenéznie, és meg kellett erősítenie elkötelezettségét a sport iránt.
Tanulságok és a jövő
A Crashgate botrány örökre emlékeztetni fogja a Forma-1 világát a sportszerűség fontosságára. Az eset után az FIA szigorította a szabályokat és a büntetéseket a hasonló esetek megelőzése érdekében. A csapatoknak is fel kellett ismerniük, hogy a győzelem nem érhet felül minden etikai határt.
A 2008-as Szingapúri Nagydíj, a maga botrányával együtt, a Forma-1 történetének egy meghatározó pillanata. A Singtel neve pedig, mint a nagydíj névadója, örökre összefonódott ezzel a sötét, de tanulságos fejezettel.