Bevezetés
A Windows 11 felhasználók körében gyakori probléma, hogy a hálózati meghajtók újracsatlakoztatása során a rendszer nem fogadja el a jelszót, még akkor sem, ha a hálózati eszközön (például Synology NAS) semmilyen változtatás nem történt. Ez a cikk lépésről lépésre mutatja be, hogyan oldható meg ez a probléma.
A Hiba Jelensége
Adott egy Windows 11 Home (verzió: 22H2) operációs rendszer, amelyen a Synology NAS hálózati meghajtó problémamentesen működött, amíg el nem távolították a rendszerből. Az újracsatlakoztatás során a következő problémák lépnek fel:
- A rendszer nem fogadja el a felhasználónév és jelszó kombinációt.
- A NAS beállításai változatlanok, és más eszközökről továbbra is működik a csatlakozás.
- Korábban ugyanazzal az adminisztrációs felhasználóval sikeresen csatlakoztak a hálózati meghajtóra.
A Hiba Lehetséges Okai
A probléma mögött több tényező állhat:
- A Windows 11 hálózati protokolljainak frissítései, amelyek inkompatibilitást okoznak.
- A rendszer elfelejtett hitelesítési adatokat tárolhat, ami hibás csatlakozási kísérletekhez vezet.
- Helytelen beállítások a Windows Credential Manager-ben.
- A NAS beállításaiban található SMB-protokoll verzióval kapcsolatos eltérések.
Hibaelhárítási Útmutató
A következő lépések segítenek a hiba megoldásában:
1. Ellenőrizze a Windows Credential Manager-t
A hitelesítési adatok tárolása sok esetben okozhat problémát. Így ellenőrizheti:
- Nyissa meg a Windows 11 Vezérlőpultját, majd válassza a Hitelesítő adatok kezelése opciót.
- Törölje a NAS-hoz tartozó régi hitelesítő adatokat.
- Indítsa újra a számítógépet, majd próbálja meg újra csatlakoztatni a hálózati meghajtót.
2. SMB Protokoll Ellenőrzése
Az SMB protokoll verzióinak eltérése inkompatibilitáshoz vezethet:
- Nyissa meg a Synology NAS vezérlőpultját.
- Navigáljon a Fájlkezelés vagy SMB beállítások menübe.
- Győződjön meg róla, hogy az SMB1, SMB2, és SMB3 verziók engedélyezve vannak.
- Mentse a beállításokat, majd próbálja meg újra a csatlakozást.
3. Hálózati Meghajtó Újracsatlakoztatása
A következő lépésekkel újracsatlakoztathatja a hálózati meghajtót:
- Nyissa meg a Fájlkezelőt, majd kattintson a Hálózati meghajtó csatlakoztatása lehetőségre.
- Adja meg a NAS IP-címét vagy nevét, például:
\\192.168.1.1\meghajto
. - Írja be a megfelelő felhasználónevet és jelszót.
- Ha továbbra sem működik, használja a következő YouTube videóban bemutatott lépéseket:
4. Windows Hitelesítési Beállításainak Frissítése
Az alábbi beállítások módosítása segíthet a csatlakozási problémák megoldásában:
- Nyissa meg a Helyi Biztonsági Szabályzat (Local Security Policy) alkalmazást.
- Navigáljon a Helyi szabályzatok – Biztonsági beállítások menüpontra.
- Keresse meg a Hálózati biztonság: LAN Manager hitelesítési szint beállítást, és állítsa „LM és NTLM – válasz küldése biztonságosan” opcióra.
- Mentse a változtatásokat, majd indítsa újra a számítógépet.
Összegzés
A Windows 11 hálózati meghajtó csatlakoztatási problémái gyakran visszavezethetők az SMB-protokoll eltéréseire vagy helytelen hitelesítési adatokra. A fent bemutatott lépések segíthetnek a probléma megoldásában. Ha a probléma továbbra is fennáll, javasolt a Microsoft vagy a Synology ügyfélszolgálatának segítségét kérni.