
Figyelemre méltó változás várható a digitális térben: a Facebook és az Instagram platformjain októberben megszűnnek a politikai hirdetések. A lépés hátterében az Európai Unió szigorodó szabályozása áll, melynek következtében a Meta inkább a kivonulás mellett döntött.
A techóriás bejelentése szerint 2024 októberétől az EU területén, valamint más európai régiókban, beleértve az Egyesült Királyságot is, leállítják a politikai, választási és társadalmi ügyekkel kapcsolatos hirdetések megjelenítését. A Meta az új uniós átláthatósági rendelet által generált túlzott adminisztratív terhekre és jogi bizonytalanságra hivatkozik.
Az említett szabályozás célja a politikai marketing átláthatóbbá tétele, a dezinformációs kampányok megnehezítése és a választási folyamatokba történő külföldi beavatkozás lehetőségének csökkentése. Az új szabályok értelmében minden politikai reklámnál egyértelműen fel kell tüntetni a fizetőt és az adatvezérelt célzást.
Fontos hangsúlyozni, hogy ez a döntés nem érinti a politikai tartalmak organikus megjelenését. A politikusok továbbra is publikálhatnak bejegyzéseket a Facebookon és az Instagramon, de a fizetett hirdetések lehetősége megszűnik.
A Meta közleménye utal arra, hogy a saját hirdetésfelügyeleti rendszere sem képes tökéletesen kiszűrni a politikai vagy társadalmi témájú tartalmakat, és egy véletlen hiba esetén az uniós előírások megsértése automatikus lenne.
Hasonló döntést hozott korábban a Google is, amely szintén a túlságosan széles politikai reklám-definícióra hivatkozva hagyott fel ezeknek a hirdetéseknek a megjelenítésével az EU-ban. Ezzel a lépéssel tovább szűkül a politikai szereplők mozgástere a közösségi média felületein.
Nyitóképünk: pcwplus.hu