Miért ugrik fel a fájlkezelő Windows 11-ben ALT+TAB ablakváltásokkor? Mutatjuk mit tehetsz

Az egyik legfrusztrálóbb hiba, amellyel a Windows 11 felhasználók szembesülhetnek, hogy a Fájlkezelő ablak váratlanul felugrik az ablakváltás során. Ha rendszeresen használod az ALT+TAB kombinációt, hogy gyorsan váltogass a megnyitott alkalmazások között, észreveheted, hogy a Fájlkezelő ablak néha önállóan felugrik a háttérben futó alkalmazások fölé, anélkül, hogy bármit tettél volna. Ez nemcsak kényelmetlen, hanem zavaró is lehet a munkafolyamataidban.

Ebben a cikkben bemutatjuk a leggyakoribb okokat, amelyek ezt a problémát okozhatják, valamint lépésről lépésre megoldásokat kínálunk annak érdekében, hogy visszaállíthasd a kívánt felhasználói élményt Windows 11 rendszeredben.

Miért Történik Ez A Probléma?

A Windows 11-ben előforduló problémák mögött sokféle ok állhat. A Fájlkezelő felugrása az ALT+TAB használata közben valószínűleg valamilyen szoftveres hibára, a rendszerszolgáltatások nem megfelelő működésére, vagy az egyéni felhasználói fiók beállításaiban történt változásra vezethető vissza. Néhány gyakori ok, amely ezt a problémát okozhatja:

  • Sérült felhasználói profil: Előfordulhat, hogy az előző felhasználói profilban történt valamilyen hiba miatt jelentkezik a probléma. A felhasználói fiók helytelen konfigurálása vagy sérülése is okozhatja, hogy a Fájlkezelő ablak nem megfelelően működik.
  • Illesztőprogram vagy szoftveres konfliktusok: Ha az egyik telepített alkalmazás vagy illesztőprogram nem kompatibilis a Windows 11-tel, az is okozhatja, hogy a Fájlkezelő ablak felugrik.
  • Rendszerszolgáltatások vagy hibás beállítások: A Windows 11-ben előforduló hibás beállítások, vagy egyes háttérben futó szolgáltatások, amelyek a rendszerindítást követően automatikusan betöltődnek, szintén hozzájárulhatnak ehhez a problémához.

Hogyan Oldhatjuk Meg A Problémát?

A következő megoldásokat alkalmazhatod a Fájlkezelő felugrása problémájának elhárítására:

1. Új Felhasználói Fiók Létrehozása

Az egyik legegyszerűbb módja a probléma elhárításának, ha új felhasználói fiókot hozol létre. Ez lehetővé teszi, hogy a Windows alapértelmezett beállításait használja, és kizárja, hogy a jelenlegi felhasználói profilban lévő hiba okozza a problémát.

  1. Nyisd meg a „Beállítások” menüt (Start menü > Beállítások).
  2. Kattints a „Fiókok” (Accounts) menüpontra.
  3. Válaszd a „Család és más felhasználók” (Family & other users) lehetőséget.
  4. Kattints az „Új felhasználó hozzáadása” (Add someone else to this PC) gombra.
  5. Kövesd az utasításokat az új fiók létrehozásához.

Miután létrehoztad az új fiókot, jelentkezz be, és nézd meg, hogy a probléma továbbra is fennáll-e. Ha az új fiókban nem jelentkezik a hiba, akkor a régi fiók profiljának egyes fájljai sérültek, és érdemes lehet a régit törölni, vagy egy új profilra váltani.

2. Indítsd A Számítógépet Csökkentett Módban

Ha a fenti megoldás nem segített, próbálj meg csökkentett módban elindítani a számítógépet. A csökkentett mód elindítja a Windows rendszert minimális illesztőprogramokkal és szolgáltatásokkal, így kizárhatjuk, hogy valamilyen külső szoftver okozza a problémát.

  1. Nyisd meg a Start menüt, és kattints a „Beállítások” gombra.
  2. Válaszd a „Frissítés és biztonság” (Update & Security) menüpontot.
  3. Kattints a „Helyreállítás” (Recovery) lehetőségre, és válaszd a „Újraindítás most” (Restart now) gombot a „Speciális indítás” (Advanced Startup) alatt.
  4. A számítógép újraindul, és válaszd a „Hibaelhárítás” (Troubleshoot) opciót, majd „Speciális beállítások” (Advanced options) > „Indítási beállítások” (Startup Settings) > „Újraindítás” (Restart).
  5. Miután a számítógép újraindul, válaszd a csökkentett módot.

Miután csökkentett módban elindítottad a számítógépet, nézd meg, hogy a hiba továbbra is jelentkezik-e. Ha nem, akkor valószínű, hogy egy harmadik fél által telepített program vagy illesztőprogram okozta a problémát.

3. Tiszta Rendszerindítás

Ha a csökkentett mód nem oldja meg a problémát, próbálj meg tiszta rendszerindítást végezni. A tiszta rendszerindítás lehetővé teszi, hogy a rendszer úgy induljon el, hogy kizárólag a szükséges alapvető alkalmazások és illesztőprogramok induljanak el, így könnyebben azonosítható a probléma forrása.

  1. Nyisd meg a Start menüt, és írd be a „msconfig” kifejezést.
  2. Kattints a „Rendszerkonfiguráció” (System Configuration) lehetőségre.
  3. A „Szolgáltatások” (Services) fülön pipáld be a „Minden szolgáltatás elrejtése” (Hide all Microsoft services) lehetőséget, majd kattints az „Összes letiltása” (Disable all) gombra.
  4. Ezután a „Start” fülön kattints az „Indítás kezelése” (Task Manager) gombra, és tilts le minden nem alapvető programot.
  5. Indítsd újra a számítógépet, és ellenőrizd, hogy a probléma fennáll-e.

Összegzés

A Windows 11 Fájlkezelő ablakának felugrása ablakváltáskor zavaró problémát jelenthet, de a megfelelő lépésekkel orvosolható. Az új felhasználói fiók létrehozása, a csökkentett mód, vagy a tiszta rendszerindítás mind olyan eszközök, amelyek segíthetnek a hiba forrásának azonosításában és a probléma elhárításában. Ha ezeket a lépéseket követed, hamarosan visszatérhetsz a zökkenőmentes munkavégzéshez Windows 11 rendszeredben.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük