
Az AI alapú fejlesztések a Google anyavállalatánál, az Alphabetnél jelentős bevételnövekedést eredményeztek. A második negyedévben a vállalat 96,4 milliárd dolláros bevételt könyvelt el, ami 14 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest.
A Google kereső egyedül 54,1 milliárd dollár bevételt generált, és a mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap a vállalat minden területén.
Sundar Pichai, a cég vezérigazgatója kiemelte, hogy a mesterséges intelligencia pozitívan befolyásolja a vállalat minden üzletágát. Az AI Overviews és az AI Mode funkciók különösen sikeresek, új szokásokat alakítva ki a felhasználók körében, akik ezáltal aktívabban használják a Google szolgáltatásait.
Az AI Overviews már több mint 2 milliárd havi felhasználóval rendelkezik, és több mint 200 országban érhető el, 40 nyelven. Az interaktívabb keresési élményt nyújtó AI Mode az Egyesült Államokban és Indiában már átlépte a 100 millió havi aktív felhasználót.
A Gemini, a Google saját AI-asszisztense, 450 millió havi felhasználóval büszkélkedhet, és az első negyedévhez képest napi használata 50 százalékkal nőtt.
A vállalat a látványos növekedés hatására növeli tőkeráfordításait, mely idén eléri a 85 milliárd dollárt, ez 10 milliárd dolláros növelést jelent. Ennek nagy része adatközpontokra és szerverekre irányul, a vállalat ezzel kíván lépést tartani a versenytársakkal, mint az OpenAI és a Meta.
Anat Ashkenazi pénzügyi igazgató szerint a kiadások növekedése a felhőszolgáltatások iránti megnövekedett ügyféligény miatt vált szükségessé.
A második negyedév kiemelkedő eseménye a Google I/O fejlesztői konferencia volt, melyen bejelentették az AI Mode bevezetését a keresőbe, és bemutatták a Gemini újdonságait a Chrome böngészőben és a Gmailben is.
„a mesterséges intelligencia minden üzletágunkra pozitív hatással van” – fogalmazott Sundar Pichai a negyedéves jelentésben.
Ugyanakkor a vállalat jogi nyomás alatt áll: az amerikai Igazságügyi Minisztérium trösztellenes perének jogorvoslati szakasza lezárult, és a bíróság strukturális változtatásokat mérlegel.
Érdekesség, hogy az iparági pletykák szerint több cég is érdeklődik a Chrome böngésző esetleges megvásárlása iránt.
Végül, a Google új logóval is jelentkezett, mely az AI-vezérelt megújulást szimbolizálja. Minden jel arra mutat, hogy a vállalat hosszú távon is a mesterséges intelligenciára építi jövőjét.
Nyitóképünk: pcwplus.hu